28. juni 2015

Havkantsdanmark Grøn blok



Jeg gik en tur for at se på de to små træhuse der ligger lige ved vandkanten havkanten udkanten, og drømme lidt om at bo der.
Det første hus var styrtet sammen, hele taget lå nede på jorden stenene sandet, næsten uden indmad. 
Jeg gik videre. Det andet lille hus var åbent og forladt, åbenbart også styrtet sammen eller stormhærget men der var blevet bygget repareret kunstsnedkereret på det med brædder på tværs og forskellige ruder på mærkelige steder.
Først var jeg bange men så gik kravlede jeg ind. Min telefon ringede overraskende nok var der altså mobildækning. 

I husets to små rum mødte jeg ingen mennesker spøgelser dyr men bare en mærkelig form for arkitektur og indretning det lignende kunst og nomadisme måske flugt og frihed udbrud og indbrud. 
(Eller en ansøgning til kunstakademiet).

Længere borte fra havkanten på den anden side af et smalt hedelandskab hvor der før gik køer men nu heste lå velholdte simple og mere prangende sommerhuse på små velplejede grunde med fjern havudsigt og maskiner i skuret. 
Hestene så ud til at være i deres egen verden de ikke så meget som løftede hovederne da jeg gik forbi. 
Hvor er køerne vi eksporterer da stadig mælkepulver til Afrika og ødelægger deres landbrug de mangler maskiner i skurene dernede. 

Og jeg skulle videre: højskolen for bevidsthedsudvidelse var groet helt til eller jeg var ukoncentreret ventede at se den men den viste sig ikke.

Ved søen var fiskeri forbudt parkering forbudt og jeg tænkte på ordet naturfredning Naturschutz naturen skal beskyttes mod os. 


Ja men hvad med dræbersneglene I træder på dem lokker dem i fælder med øl bagtaler dem med hadetale og hælder kogende vand på myretuerne forfølger muldvarper med underjordisk lydterror (ogsåvidere).
Og så er der bjørneklo som Thorvaldsen importerede til Danmark i 1800tallet pakkede sine sødsuppesten ind i de tørre blade i Rom og sendte de perfekte gudemennesker afsted med giftige frø. 

Inde i skoven var der ingen valgplakater men en hjort stod stille og kiggede på mig kiggede og kiggede tøvende afventende men vendte pludselig og løb. Ind i det grønne ind i grøn blok så længe den stadig er der.    

*

PS
Du synes måske der manglede kommaer her men jeg er altså ressourcesvag i kommaer for tiden. "Det er simpel matematik" som Corydon ville have sagt jeg brugte nemlig næsten hele min kommakvote op til valget den 18/6.

Ha' en god sommer en god juli!    


  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar